Prof. Dr. Christine Silvia Vallaster

Profile

Academic positionPost Doc
Research fieldsBusiness Administration
KeywordsLeadership, Internal branding, Learning, Multicultural diversity

Current contact address

CountryAustria
CitySalzburg
InstitutionFachhochschule Salzburg
InstituteFachbereich Betriebswirtschaftslehre

Host during sponsorship

Prof. Dr. Franz-Rudolf EschProfessur BWL I: Marketing, Justus-Liebig-Universität Gießen, Gießen
Start of initial sponsorship01/08/2003

Programme(s)

2003Humboldt Research Fellowship Programme

Publications (partial selection)

2005Verena Rode Christine Vallaster: Corporate Branding for Start-ups: The Crucial Role of Enrepreneurs. In: Corporate Reputation Review, 2005, 121-135
2005Christine Vallaster, Leslie de Chernatony: Internationalisation of services brands: The role of leadership during the internal brand building process. In: Journal of Marketing Management, 2005, 181-203
2005Franz-Rudolf Esch, Christine Vallaster: Mitarbeiter zu Markenbotschaftern machen: Die Rolle der Führungskräfte. In: Franz-Rudolf Esch, Moderne Markenführung. Gabler, 2005. 1011-1020
2005Christine Vallaster: Strategic Decision Making by Multicultural Groups. Verlag Dr. Kovac, 2005
2005Franz-Rudolf Esch, Jan Rutenberg, Kristina Strödter, Christine Vallaster: Verankerung der Markenidentität durch Behavioral Branding. In: Franz-Rudolf Esch, Moderne Markenführung. Gabler, 2005. 987-1008
2004Christine Vallaster: Action Research for Studying Internal Branding. In: Renate Buber; Johannes Gadner; Lyn Richards, Applying Qualitative Methods to Marketing Management Research. Palgrave Macmillan, 2004. 194-205
2004Christine Vallaster: Book review: Shared Leadership: Reframing the Hows and Whys of Leadership. In: The Leadership & Organization Development Journal, 2004, 111-113
2004Christine Vallaster; Petra Sorge: Brasilien ruft. In: Personal - Zeitschrift für Human Resource Management, 2004, 48-50
2004Christine Silvia Vallaster: Führen im Zeitalter kultureller Vielfalt. In: Personal - Zeitschrift für Human Resource Management, 2004, 14-15
2004Christine Vallaster, Leslie de Chernatony: How much do leaders matter in internal brand building? - An international perspective. In: The Icfaian Journal of Management Research, 2004, 71-81
2004Christine Vallaster: Internal brand building in multicultural organisations: a roadmap towards action research. In: Qualitative Market Research: An International Journal, 2004, 100-113
2004Franz-Rudolf Esch; Christine Vallaster: Mitarbeiter zu Markenbotschaftern machen. In: Markenartikel - Die Zeitschrift für Markenführung, 2004, 8-12-46-47
2004Verena Rode, Christine Vallaster: Starthilfe für Gründer. In: Harvard Business Manager, 2004, 6-9
2003Christine Vallaster, Klaus Schäffler: Gegenseitiger Respekt. In: management & training, 2003, 40-41