Go to content
- {{#headlines}}
- {{title}} {{/headlines}}
Profile
Academic position | Associate Professor, Senior Lecturer, Reader |
---|---|
Research fields | General and Applied Linguistics, Typology, Non-European Languages,Acoustics |
Keywords | natural language processing, morphology, prosody generation, phonology-phonetics |
Current contact address
Country | Iran |
---|---|
City | Zanjan |
Institution | Zanjan University |
Institute | Faculty of Humanities, Department of Persian Language and Literature |
Homepage | http://www.znu.ac.ir/modules.php?name=teachers&func=viewteacher&tid=215 |
Host during sponsorship
Prof. Dr.-Ing. Rüdiger Hoffmann | Institut für Akustik und Sprachkommunikation (IAS), Technische Universität Dresden, Dresden |
---|---|
Prof. Dr. Johann Tischler | Professur für Germanistische Mediävistik und Frühneuzeitforschung, Technische Universität Dresden, Dresden |
Prof. Dr. Ludwig Paul | Asien-Afrika-Institut (AAI), Universität Hamburg, Hamburg |
Prof. Dr. Stefan Müller | Institut für Deutsche und Niederländische Philologie (WE 4), Freie Universität Berlin, Berlin |
Prof. Dr. Stefan Müller | Institut für deutsche Sprache und Linguistik, Humboldt-Universität zu Berlin, Berlin |
Start of initial sponsorship | 01/08/2005 |
Program(s)
2004 | Humboldt Research Fellowship Programme |
---|
Publications (partial selection)
2006 | Moharram Eslami: PToBI: A phonological system in transcribing the intonation of Persian. In: R. Hoffmann Elektroniche Sprachsignalverarbeiung; Studientext zur Sprachkommunikation, Bd 42, . TUpress, 2006. 45-53 |
---|---|
2006 | Moharram Eslami: Phonology: Analyzing the Intonation System of Persian. SAMT, 2006 |
2006 | Moharram Eslami: Structure of Persian Noun Phrase. In: Iranian Linguistic Studies, 2006, 21-37 |
2005 | Moharram Eslami: Persian orthography and mass media (iranisch). In: Mohammad Parvari, Language and mass media (iranisch). Tarh Ayande Press, 2005. 49-62 |
2005 | Moharram Eslami: Phone and phonetics (iranisch) . In: Esma'il Sa'adat, Encyclopedia of Persian Language and Literature, vol.1,. APLLpress, 2005. 69-73 |