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Profil
| Derzeitige Stellung | Professor W-3 und Äquivalente |
|---|---|
| Fachgebiet | Allgemeine, Kognitive und Mathematische Psychologie,Biologie des Verhaltens und der Sinne |
| Keywords | Visuelle Wahrnehmung, Biologische Bewegung, Gesichtserkennung, Bewegungswahrnehmung |
| Auszeichnungen | 2019: Canada Research Chair, Tier I 2014: Humboldt Research Prize, Alexander von Humboldt Foundation 2007: NSERC E.W.R. Steacie Memorial Fellowship 2003: Canada Research Chair Tier II 1999: Young Researcher Award, Volkswagen- Stiftung 1997: Feodor-Lynen Award, Alexander-von-Humboldt Foundation |
Aktuelle Kontaktadresse
| Land | Kanada |
|---|---|
| Ort | North York |
| Universität/Institution | York University |
| Institut/Abteilung | Centre for Vision Research |
| Website | https://biomotionlab.ca |
Gastgeber*innen während der Förderung
| Prof. Dr. Barrie James Frost | Department of Psychology, Queen's University at Kingston, Kingston |
|---|---|
| Prof. Karl Reiner Gegenfurtner | Abteilung Allgemeine Psychologie, Justus-Liebig-Universität Gießen, Gießen |
| Prof. Dr. Markus Lappe | Institut für Physiologie, Universität Münster, Münster |
| Dr. Michael J. Black | Max-Planck-Institut für Intelligente Systeme, Tübingen |
| Prof. Dr. Iain Couzin | Fachbereich Biologie, Universität Konstanz, Konstanz |
| Beginn der ersten Förderung | 01.10.1997 |
Programm(e)
| 1997 | Feodor Lynen-Forschungsstipendien-Programm |
|---|---|
| 2014 | Humboldt-Forschungspreis-Programm für Geisteswissenschaftler*innen |
Projektbeschreibung der*des Nominierenden
| Professor Troje is well-known internationally for his work on the perception of biological motion - the intriguing ability of the human visual system to retrieve detailed information about actions, intentions and identity of other persons from the way they move. He has established mathematical models for such movements and uncovered the biological mechanisms underlying their perception. In Germany, Professor Troje intends to generalize his work to other forms of non-rigid motion and explore methods to realistically synthesize such animations. |