Zum Inhalt springen
- {{#headlines}}
- {{title}} {{/headlines}}
Profil
| Derzeitige Stellung | Professor W-1 und Äquivalente |
|---|---|
| Fachgebiet | Allgemeine und Historische Erziehungswissenschaft,Allgemeines und fachbezogenes Lehren und Lernen |
| Keywords | Ethnic Minority Education, Textbook Studies, Language and Education, Bilingual and Multilingual Education |
| Auszeichnungen | : German Chancellor Fellow : 2013-2014 |
Aktuelle Kontaktadresse
| Land | Deutschland |
|---|---|
| Ort | Dortmund |
| Universität/Institution | Technische Universität Dortmund |
| Institut/Abteilung | Institut für Allgemeine Didaktik und Schulpädagogik (IADS) |
Gastgeber*innen während der Förderung
| Prof. Dr. Heinz Guenter Holtappels | Institut für Schulentwicklungsforschung (IFS), Technische Universität Dortmund, Dortmund |
|---|---|
| Prof. Dr. Sabine Hornberg | Fakultät 12 Erziehungswissenschaft, Psychologie und Bildungsforschung, Technische Universität Dortmund, Dortmund |
| Beginn der ersten Förderung | 01.09.2013 |
Programm(e)
| 2012 | Bundeskanzler-Stipendien-Programm für angehende Führungskräfte aus der Volksrepublik China |
|---|
Publikationen (Auswahl)
| 2017 | Tunike Talifu: The Educational Attainment of Kazakhs in China-An Analysis Based on the Sixth National Census Data. In: Journal of Xinjiang Social Sciences, 2017, 39-44 |
|---|---|
| 2016 | Tunike Talifu, Sude&Yuanmei: A Survey Study of the Primary and Secondary school Kazakh Students’ Bilingual Attitudes, Bilingual Competence and Bilingual Use. In: Contemporary Education and Culture, 8, 2016, 88-95 |
| 2016 | Tunike Talifu: Kazakh Parents’ Attitudes towards Bilingualism and Bilingual Education in China. In: Education and Teaching Forum, 2016, 49-53 |
| 2013 | Tunike Talifu: The Models and Problems of Xinjiang’s Bilingual Education. In: Journal of Xinjiang Social Sciences, 2013, 58-63 |