Zum Inhalt springen
- {{#headlines}}
- {{title}} {{/headlines}}
Profil
| Derzeitige Stellung | Professor W-2 und Äquivalente |
|---|---|
| Fachgebiet | Neuere und Neueste Geschichte (einschl. Europäische Geschichte der Neuzeit und Außereuropäische Geschichte),Allgemeine und Historische Erziehungswissenschaft |
| Keywords | history textbooks, prosumer of historical media content, (un)reliability, digital resources, qualitative and quantitative method |
Aktuelle Kontaktadresse
| Land | Albanien |
|---|---|
| Ort | Durres |
| Universität/Institution | University Aleksander Moisiu of Durres |
| Institut/Abteilung | Department of Political Sciences |
Gastgeber*innen während der Förderung
| Prof. Dr. Eckhardt Fuchs | Leibniz-Institut für Bildungsmedien - Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
|---|---|
| Beginn der ersten Förderung | 01.04.2019 |
Programm(e)
| 2018 | Georg Forster-Forschungsstipendien-Programm für erfahrene Forschende |
|---|
Publikationen (Auswahl)
| 2024 | Esilda Luku: Free from Gender Bias? An Analysis of Gender Representations in Civics and Mathematics Textbooks for Primary Schools in Albania . In: Journal of Educational Media, Memory and Society, 16, 2024, 113-142 |
|---|---|
| 2024 | Esilda Luku: Image as a Propaganda Tool? Visual Representations of the 'New Man' in History Textbooks of the Socialist Era. In: Contemporary Southeastern Europe, 11, 2024, 61-76 |
| 2022 | Esilda Luku: Teaching about the Holocaust in Albania, Kosovo, and North Macedonia: A Comparative Analysis. In: Journal of Educational Media, Memory, and Society, 14, 2022, 58 - 90 |
| 2019 | Luku, Esilda: Why Did Albanians and their Collaborationist Governments Rescue Jews during the Holocaust?. 2019, |
| 01 Mar. 2020 | Esilda Luku: Representations of the Holocaust in Albanian Secondary School History Textbooks since the Educational Reform of 2004. In: Journal of Educational Media, Memory, and Society, 12, 01 Mar. 2020, 96 - 120 |