Zum Inhalt springen
- {{#headlines}}
- {{title}} {{/headlines}}
Profil
| Derzeitige Stellung | Post Doc |
|---|---|
| Fachgebiet | Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaften, Experimentelle Linguistik, Typologie, Außereuropäische Sprachen,Sozialpsychologie und Arbeits- und Organisationspsychologie |
| Keywords | Linguistic identity, Emotions and language, Sociolinguistics, Japanese, Bilingualism |
Aktuelle Kontaktadresse
| Land | Deutschland |
|---|---|
| Ort | Mainz |
| Universität/Institution | Johannes Gutenberg-Universität Mainz |
| Institut/Abteilung | Department of English and Linguistics |
Gastgeber*innen während der Förderung
| Prof. Dr. Peter Backhaus | Waseda University, Tokyo |
|---|---|
| Beginn der ersten Förderung | 01.05.2022 |
Programm(e)
| 2021 | Forschungsstipendien-Programm der Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) |
|---|
Publikationen (Auswahl)
| 2023 | Siebenhütter, Stefanie: How important is teacher training? Untrained community tutors and professional teachers motivation and success in online second language teaching (SLT) and implications for future online SLT. In: Cogent Education, 2023, |
|---|---|
| 2023 | Siebenhütter, Stefanie: Identity and near-native second language proficiency what happens to the identity of the exceptional language learner?. In: Gutenberg Open Science, Discussion Paper Series: Thinking allowed 01/2023, 2023, |
| 2023 | Siebenhütter, Stefanie: Review: Lessons from Exceptional Language Learners Who Have Achieved Nativelike Proficiency. Motivation, Cognition and Identity (Psychology of Language Learning and Teaching 18).. In: Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 2023, |