Dr. Alexandra-Ecaterina Irimia

Profil

Derzeitige StellungPost Doc
FachgebietAllgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft; Kulturwissenschaft,Europäische und Amerikanische Literaturen
Keywordsdiscourse network, bureaucratic fiction, narratology, image studies, affect theory
Auszeichnungen

2023: Junior Fellowship - Erich Auerbach Institute for Advanced Study, University of Cologne

2022: International Fellowship - Kulturwissenschaftliches Institut Essen

Aktuelle Kontaktadresse

LandDeutschland
OrtBonn
Universität/InstitutionRheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
Institut/AbteilungInstitut für Germanistik, Vergleichende Literatur- und Kulturwissenschaft

Gastgeber*innen während der Förderung

Prof. Dr. Kerstin StüsselInstitut für Germanistik, Vergleichende Literatur- und Kulturwissenschaft, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Bonn
Beginn der ersten Förderung01.06.2024

Programm(e)

2023Humboldt-Forschungsstipendien-Programm für Postdocs

Publikationen (Auswahl)

2024Alexandra Irimia: Narrative Embodiments: Anatomy, Physiology, and Pathology of Textual Corporeality in Nicola Barker’s H(A)PPY. In: Vanessa Höving and Lena Wetenkamp, Text/Körper: Ästhetiken und Praktiken literarischer (Un-)Sichtbarkeit. Rombach Wissenschaft, 2024. 23-54
2023Alexandra Irimia: Figures of Radical Absence: Blanks and Voids in Theory, Literature, and the Arts. De Gruyter, 2023
2023Alexandra Irimia: Research as Montage: Notes on a Georges Didi-Huberman Exhibition. In: KWI-Blog, 2023,
2023Alexandra Irimia: Running on Empty Blanks and Voids in Academic Publishing. In: KWI-Blog, 2023,
2022Alexandra Irimia: Bureaucratic Sorceries in The Third Policeman: Anthropological Perspectives on Magic and Officialdom. In: The Parish Review: Journal of Flann O'Brien Studies, 6, 2022, 1-21
2022Alexandra Irimia: Disformations, or How Affects Disturb Forms. In: Discourse: Journal for Theoretical Studies in Media and Culture, 44, 2022, 2272-277
2021Alexandra Irimia: Bureaucratic Fanatics: Modern Literature and the Passions of Rationalization. In: The Comparatist, 45, 2021, 389-391
2021Alexandra Irimia: What Moves You?: Georges Didi-Huberman’s Arts of Passage and Pittsburgh Stories of Migration. In: Justin Carville, Sigrid Lien, Contact Zones: Photography, Migration, and Cultural Encounters in the United States. Leuven University Press, 2021. 205-228
2020Alexandra Irimia: Museums of the Void. The Exhibition Space as Empty Signifier. In: Alejandra Alonso Tak and Ángel Pazos-López, Socializing Art Museums. De Gruyter, 2020. 303-316
2018Alexandra Irimia: Matters of Time in László Krasznahorkai’s and Béla Tarr’s Satantango. In: Ekphrasis, 2, 2018, 213-225